Q1

Koliko puta dnevno jedete ili pijete nešto kiselo, čak i u malim količinama?

Q2a

Koliko puta dnevno jedete svježe voće, čak i u malim količinama?

Q2b

Koliko puta dnevno pijete voćne ili sokove od povrća, čak i u malim količinama?

Q2c

Koliko puta dnevno pijete bezalkoholna ili gazirana pića, čak i u malim količinama?

Q2d

Koliko puta dnevno pijete energetska ili izotonična pića, čak i u malim količinama?

Q3

Četkate li redovito vaše zube unutar jednog sata nakon jela?

Q4

Da li mućkate, vrtite ili zadržavate piće u vašim ustima?

Ne možemo sami vidjeti trošenje zuba zbog djelovanja kiselina, ali stomatolog će potražiti rane znakove na isti način na koji pregledava kvarenje zuba ili bol zuba. Čak i ako naši zubi izgledaju zdravo danas, mogu biti u opasnosti od ovih 5 znakova:

Znakovi trošenja zuba zbog djelovanja kiselina

1

Slaba

kiseline u svakodnevnoj hrani i piću mogu oslabiti caklinu te se ona lakše troši

2

Tanka

što se više cakline troši, zubi postaju vidljivo tanji

3

Transparentna ili prozirna

kako caklina postaje tanja, rubovi vaših zuba postaju transparentniji ili prozirniji

4

Žuta

kako se naša oslabljena caklina troši, sve žući sloj dentina ispod nje postaje vidljiviji

5

Bez sjaja

kako se caklina troši, naši zubi mogu izgubiti blistavost, i izgledati kao da nemaju sjaja

Tijekom vremena, ne samo da se ti znakovi mogu postupno pogoršati, nego zbog nestanka cakline i zubi također mogu postati osjetljivi, a sloj dentina postaje izložen. Možemo početi sa zaštitom zuba već danas kako bismo zaustavili da se trošenje zuba zbog djelovanja kiselina pogorša.

Imati prehranu bogatu kiselinama koja dovodi naše zube u opasnost lakše je nego što biste mogli očekivali. Čak i nekoliko kiselinskih izazova dnevno mogu biti dovoljni da vaša caklina bude u opasnosti od trošenja zuba zbog djelovanja kiseline, poznatog i kao kiselinska erozija.

Nisu to samo gazirana pića, kava i vino; iznenađujuće, to mogu biti i zdrave namirnice: voće, voćni sokovi, mineralna voda s limunom, pa čak i umaci za salatu mogu povećati broj dnevnih kiselinskih izazova.

Ako je naša prehrana zdrava, nemojmo je mijenjati. Budimo sigurni da štitimo našu dragocjenu caklinu.

Uživajte u voću bez straha, neka gazirana pića dodaju živost vašem danu te slavite život uz čašu šampanjca - znajući da naši zubi mogu biti zaštićeni za budućnost.

Sok od limuna

Vino

Sportska pića

Tonik

Bezalkoholna gazirana pića

Naranče

Šljive

Ledeni čaj

Jagode

Sok od grejpa

Ocat

Umak od jabuke

Sok od jabuke

Preljev za salatu

Sok od naranče

Bijelo vino

Rajčica

Med

Kečap od rajčice

Povrće

Otkoštene grožđice

Vitamin C tablete

Pivo

Jogurt od limuna

Kruške

Sok od mrkve

Čaj (crni)

Sok od cikle

Crna kava

Kiselo mlijeko

Prirodni jogurt

Jogurt od naranče

Probiotički jogurt

Banane